Meer websitebezoekers en reviews voor jouw (lokale) bedrijf? Bij RocketCare zetten we graag dat extra stapje. Voor Barbier Marquis, een van de grootste kappers van Beilen, hebben we een mooie website neergezet. Maar dat is niet het enige wat we gedaan hebben!
Hoe zat de oude website in elkaar?
De oude website leek op veel andere bedrijven die online aanwezig zijn: Gedateerd, weinig informatie en niet geoptimaliseerd voor klantgemak. Het was op de website van BarbierMarquis wel duidelijk wat je er kon doen en ook hoe je ongeveer een afspraak kan maken. Als we echter kijken naar hoeveel bezoekers er daadwerkelijk op de website kwamen dan is dit nagenoeg: 0.
Dit is het probleem bij veel startende maar ook gevorderde bedrijven: er wordt een website (vaak zelf) gemaakt, deze lijkt prima maar presteert absoluut niet. Jij, als ondernemer, denkt dat je een website hebt en dat mensen je wel vinden. Maar als de website niet duidelijk is of als de website niet gevonden wordt.. Dan heeft het geen nut.
Wat hebben we gedaan voor BarbierMarquis?
Voordat de nieuwe website live was hebben we het Google Mijn Bedrijf-profiel bijgewerkt. Afbeeldingen toegevoegd aan het profiel, alle informatie geüpdatet en extra informatie toegevoegd. We hebben dit even tijd gegeven (ongeveer 1,5 maand). Vervolgens hebben we de website gelanceerd!
De website is eigenlijk heel erg simpel. Een nette landingspagina waar alle informatie op staat en een afsprakensysteem. Dit is ook precies wat de eigenaar, Zakaria, graag wilde.
En hij heeft gelijk, een website hoeft niet moeilijk te zijn, als de boodschap en de werking maar duidelijk is.
480% meer bezoekers in 2 maanden tijd!
Omdat de vorige website niet handig was voor klanten en ook niet hoog in Google voorkwam waren de bezoekersaantallen elke maand nagenoeg 0. Na het lanceren van de nieuwe website en het updaten van het Google Mijn Bedrijf profiel is het aantal websitebezoekers gestegen met 480%. Bovendien is Barbier Marquis nu het eerste zoekresultaat in Google voor “barbier beilen” en in Google Maps het derde zoekresultaat voor “barbier drenthe”. Dit terwijl een andere barbier in Beilen al veel langer actief is.
Afsprakensysteem met 200% stijging in Google Reviews
Voor het afsprakensysteem hebben we een systeem geïntegreerd waar alles makkelijk te regelen is. De klant maakt bij de eerste afspraak een account aan, kan makkelijk een van de openstaande tijden boeken en kiezen tussen verschillende behandelingen. Het systeem stuurt automatisch een e-mail bevestiging van je afspraak en een herinnering.
Dit geïntegreerde afsprakensysteem is duurder in initiële aanschaf, maar scheelt een hoop maandelijkse kosten als je het vergelijkt met kappers oplossingen zoals Salonized of 1Kapper. Vooral voor kappers met minder medewerkers zoals Barbier Marquis.
Na je behandeling krijg je een mail waar de magie begint. Iets wat veel bedrijven soms missen. Het vragen om FEEDBACK! Het maakt niet uit op welke manier, maar voor service gerichte bedrijven is er 1 hele belangrijke meting: Google Reviews.
Door deze simpele e-mail te integreren zijn het aantal reviews met 200% gestegen in 2 maanden tijd! Hierdoor is Barbier Marquis hard op weg om de best beoordeelde kapper en barbier te worden van Beilen e.o. Meer websitebezoekers = meer reviews voor service gerichte bedrijven. Zolang je het goed aanpakt!
Bekijk ook onze case study over Vilix. Hier hebben we het conversie percentage laten stijgen met 25%