fbpx

Ontdek het doel van jouw merk.
Elk succesvol merk heeft een krachtig doel.

Een mooi voorbeeld is Nike, iedereen kent het sport-merk. De missie van Nike is:
BRING INSPIRATION
AND INNOVATION
TO EVERY ATHLETE*
IN THE WORLD
*IF YOU HAVE A BODY, YOU ARE AN ATHLETE.
En dit stralen ze uit in elke commercial, elke Facebook post en elk reclame-billboard. Nike staat bekend om diversiteit en er zijn voor iedereen.

Nike is een miljardenbedrijf, heeft jouw business al een krachtig doel?

Vier vragen die je jezelf moet stellen bij het definiëren van een merkdoel.

Er zijn vier vragen die je altijd kan stellen aan jezelf als je bezig bent met jouw (online) business:

  • Waarom bestaat jouw bedrijf?
  • Wat onderscheidt jouw bedrijf?
  • Welk probleem lost jouw bedrijf op?
  • Waarom zouden mensen zich zorgen moeten maken?

Je gebruikt deze ideeën om de basis te leggen voor je branding, door middel van een slogan, slogans, waardeproposities, stem, messaging, verhalen, en nog veel meer. Studies tonen aan dat 50% van de consumenten wereldwijd zegt te kopen op basis van de merkwaarden en de impact van een bedrijf.

Graaf dus diep en vind die waardevolle nuggets die jouw merk kunnen onderscheiden van anderen.

De Gouden Cirkel

Leiderschapsexpert Simon Sinek ontwikkelde een impactvol model genaamd The Golden Circle.

Het concept van de Golden Circle kan helpen bij het identificeren van het doel achter iets in het bedrijfsleven of het leven zelf.

De 3 Delen van de Gouden Cirkel:
Wat – de producten of diensten die u aanbiedt aan uw klanten
Hoe – de dingen die je onderscheiden van de concurrentie
Waarom – de reden dat je gepassioneerd bent en waarom je bestaat

In feite, in de video die je hier kan bekijken, legt Sinek uit hoe je een merk echt kunt onderscheiden als de meeste van hen falen.

Ben je bezig met je eigen merk?

Probeer eens een echte brainstorm-sessie te houden, alles wat in je opkomt schrijf je op en aan het einde probeer je de bovenstaande vragen te beantwoorden. Kom je er niet alleen uit? Bij RocketCare helpen we je graag.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *