fbpx

Dit zei oprichter Tony Hsieh, de CEO van Zappos in 2019. Vorig jaar behaalde hij 1 miljard dollar omzet. 

Wil jij jouw klantenservice uitbesteden? Maak hier direct een afspraak met een van onze experts.

Klanten melden hun problemen in de verwachting ze op te lossen en komen elke keer weer tevreden terug. Om de tand des tijds te doorstaan, is dat het niveau van de klantenservice dat een organisatie moet nastreven om in staat te zijn om de klantenkring te bedienen.

Het belang van goede klantenservice met voorbeelden:

Versnelde reactietijd: Rapporten suggereren dat 3/4 van de klanten een reactie verwachten binnen vijf minuten nadat ze online een vraag hebben gesteld. Met een toename van het aantal organisaties dat zich richt op het leveren van uitstekende klantenservice, probeert elke organisatie prioriteit te geven aan contactpunten voor klantinteractie die een uitgebreide klantervaring creëren.

Klantenservice 5 sterren vrolijk

Efficiënt beheer van klantproblemen: De manier waarop een organisatie met klantproblemen omgaat en een betere klantervaring creëert, is een bepalende factor voor het succes of het falen van een organisatie.

Bied adequate klantenservice: Het aanbieden van competente en tijdige klantenservice naast het leveren van technologisch geavanceerde producten en diensten helpt een organisatie om succes te garanderen. Door verbinding te maken met de doelgroep op verschillende niveaus wordt een uitgebreide klantervaring opgebouwd.

Elke klantenservice telt: Het aanbieden van producten en diensten die niet overeenkomen met de klantervaring is een sleutel tot verminderde verkoop en klanten kunnen deze slechte ervaring uiteindelijk verspreiden onder hun contacten, wat schadelijk kan zijn voor de reputatie in de markt. Een gelukkige klant is altijd een bron voor betere zaken, dus focus op het ontwikkelen van een prettige ervaring voor de klant elke keer als ze een hindernis in producten tegenkomen voor hen om loyaal te blijven aan de organisatie.

Waarom is een gelukkige klant een bron voor betere zaken?

Klanten verwachten intrinsiek de beste ervaring van uw producten of diensten. In het geval van vragen of ondersteuning verwachten ze ook de beste klantenservice. Het is een van de redenen voor hun loyaliteit aan een bedrijf of merk. Hoe meer ze tevreden zijn, hoe meer kans om zaken te blijven doen met uw merk.

Maak optimaal gebruik van de technologie.

Mond-tot-mondreclame moet niet vergeten worden: Mond-tot-mondreclame is een krachtig middel om een bolwerk te vestigen in elke markt. Tevreden klanten praten altijd over hun ervaring, wat ertoe leidt dat hun vrienden en klanten interesse tonen in de producten en diensten van een organisatie, wat kan leiden tot een hogere omzet.

Een organisatie kan haar Net Promotor Score berekenen door de NPS-vraag op te nemen in een onderzoek om de klantenloyaliteit en de brand shareability te evalueren.

Implementeer de ontwikkelde technologie: Door de technologische vooruitgang is het voor bedrijven gemakkelijker geworden om een goede klantenservice te verbeteren of te behouden. E-mail, chat, online enquêtes, sociale netwerken en telefoon worden gebruikt om continue ondersteuning te bieden voor, tijdens en na een aankoop. Onder/overschat je klanten niet.

Beschouw tijd als een belangrijke factor: Een factor die een sleutelrol speelt in het onderhouden van een goede verstandhouding met de klanten is tijd. Een tijdige oplossing voor hun problemen, het begrijpen dat hun tijd kostbaar is, en het begeleiden van hen uit de problemen zijn cruciaal in het creëren van een goede klantenservice.

Goede klantenservicevaardigheden kunnen een exponentiële verbetering van de klantervaring opleveren. Natuurlijk hoef je dat niet allemaal alleen te doen, bij RocketCare zijn wij er om te helpen.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *